1900-10
1901

Prototype en 2 productiemachines succesvol ontworpen, gebouwd en getest

1902

Eerste Indian Motorcycle® met innovatieve kettingaandrijvingen en gestroomlijnd design verkocht aan de consument

1903

Indian Motorcycle® mede oprichter en hoofd ingenieur Oscar Hedstrom vestigd wereldrecord snelheid op de motorfiets 90 km/uur (56mph).

1906

Indian Motorcycle® introduceert, na meerdere jaren van ontwikkeling en testen, de eerste amerikaanse productie V-Twin; 101 jaar later is V-Twin nog steeds het meest populaire design voor een cruiser motorfiets.

George Holden en Luis J. Mueller rijden, zonder problemen, met een Indian Motorcycle® van San Francisco naar New York City in 31 dagen en verbreken daarmee het bestaande record met meer dan 18 dagen.

Een 1907 Indian Motorcycle® Twin wint de eerste engelse 1000-mile(1600 km) betrouwbaarheidsrit. De politie van New York City koopt 2 Indian Motorcycle® Twin als vervanging voor paarden

1904

"Crimson Steed of Steel" lakwerk geïntroduceerd; Indian Motorcycle® wint Gouden medaille voor uitstekende technische prestaties tijdens de tentoonstelling in St. Louis.

1907

De politie van New York selecteert Indian Motorcycle® voor hun eerste motorpolitie unit.

1908

Op het nieuwe "ringframe" van Indian Motorcycle® wordt de brandstoftank gemonteerd op het voorste horizontale framedeel. Andere fabrikanten volgen dit voorbeeld, dit is nog steeds de basis configuratie van bijna alle huidige motorfietsen.


1910-19

1911

Indian Motorcycle® rijders bezitten elk amerikaans snelheids- en afstandsrecord. Indian Motorcycle® wint de eerste 3 plaatsen bij de "Isle of Man Mountain Course Race".

1913

Introductie van de eerste swingarm met bladveer achtervering in de motorfiets industrie.

1914

In de 93.000 m2 grote Indian fabriek in Springfield/Massachusetts, werken meer dan 3000 medewerkers aan een 11 km lange lopende band. Indian Motorcycle® introduceert de eerste motorfiets ter wereld met elektrische verlichting en een elektrische starter. "Cannonball Baker" vestigt het cross-country snelheidsrecord op een Indian Motorcycle® V-Twin.

1916

Alle race activiteiten worden geschorst; de onderneming levert 41.000 motorfietsen aan de strijdkrachten. De 1000 cc (61ci) Powerplus® zijklep motor wordt geïntroduceerd

1918

Een Powerplus® racemotor met bovenliggende nokkenas en 4 kleppen per cilinder rijdt harder dan 193 km/uur (120 mph)


1920-29

1920

Een decennium van groei voor de Indian® modellen begint met de revolutionaire 1920 Scout® gevolgd door de 152 km/uur (95 mph) snelle Chief®, de nog krachtigere Big Chief®, de lichtgewicht Prince, en de legendarische 4-cilinder Four.

Bij de productie van de nieuwe Indian® Scout® wordt het "semi-unit" principe toegepast, waarbij de versnellingsbak direct aan de motor gemonteerd wordt.

1922

Indian® Motocycle wordt het eerste bedrijf in Amerika die "lekvrije", aluminium, primaire aandrijfdeksels gebruikt; De concurrentie kampt nog tientallen jaren met afdichtingsproblemen.

Indian® Motocycle wordt het eerste bedrijf in Amerika die "lekvrije", aluminium, primaire aandrijfdeksels gebruikt; De concurrentie kampt nog tientallen jaren met afdichtingsproblemen.

1923

Vanaf het begin van de ontwikkeling van motorfietsen eind 19e eeuw, was er onzekerheid over hoe ze in het engels genoemd moesten worden, sommige journalisten gebruikten "Motocycle" andere gebruikten "Motorcycle". De Hendee Manufacturing Company koos "motocycle", waardoor de naam in "Indian® Motocycle Company" veranderde.

Introductie van de 1200 cc (74 ci) Big Chief® V-Twin.

1927

Introductie van de 4 cilinder Indian® Ace

1928

De 101 Scout® wordt de voorkeursmachine voor "wall of death" stunt rijders.


1930-39

1930

De Art Deco periode inspireert Indian Motorcycle®. Het resultaat is een groot aanbod van two-tone kleurkeuzes, pinstriping, en stickers.

1932

De introductie van twee nieuwe lichtgewicht motorfietsen - de Motoplane en de Pony Scout®.

1937

"Iron Man" Ed Kretz wint op een Sport Scout® de eerste Daytona 200 wedstrijd en laat het hele veld meer dan 1 ronde achter zich. Indian® introduceert de eerste motorfiets met dubbele carburateurs.

1939

Met het begin van WOII in zicht, wordt het zwaartepunt wederom verlegd naar het leveren van motorfietsen aan de strijdkrachten. De franse regering besteld 5.000 Chiefs met zijspan.


1940-49
1940

Indian Motorcycle® pioniert als eerste met het gebruik van "plunger" achtervering (een veer gekoppeld aan een hydraulische schokbreker); introduceert overhangende dichte spatborden. Tijdens de oorlogsjaren worden hoofdzakelijk militaire en politie motoren geproduceerd.

1941

Indian Motorcycle® begint met de productie van een geavanceerde militaire motorfiets met 4 versnellingen en cardanaandrijving.

1943

Indian Motorcycle® wint "Army-Navy Production Award".

1945

Het bedrijf wordt verkocht en samengevoegd met Torque Engineering Company. Later wordt het bedrijf opgesplitst, waarbij de productie naar de Atlas Corporation gaat en de distributie naar The Indian® Sales Corporation.

1947

Johnny Spiegelhof wint de Daytona 200 op een Sport Scout®.

1948

De eerste Daytona 200 gehouden op een strand/stratencircuit wordt gewonnen door Indian® rijder Floyd Emde op een 648 Scout.


1950-70

1951

Na de oorlog heeft Indian Motorcycle® moeite om de weg terug te vinden naar de civiele motorfiets markt . De Chief®, die een jaar lang niet geproduceerd was, werd opnieuw geïntroduceerd in 1951 als een krachtig 1300 cc(80ci) model maar de verkopen blijven dalen en Indian moet noodgedwongen de productie in 1953 staken.

1967

Herbert "Burt" Munro rijdt met zijn zelf-gemodificeerde 1920 Scout®, op de Bonneville zoutvlakte in de USA, een snelheidsrecord voor machines onder de 1.000 cc. 40 jaar later is dit Munro snelheidsrecord nog steeds niet verbroken.


1998-2003

1998

Een complex web van merkrechten, verhinderd verschillende pogingen om het merk Indian® nieuw leven in te blazen. Totdat enkele concurrerende bedrijven besluiten de armen ineen te slaan om de Indian Motorcycle® Company op te richten.

1999

De productie begint maar de samenwerking blijkt niet succesvol.

2003

Het laatste modeljaar van het bedrijf.


2004-11

2004

Stephen Julius en Steve Heese, die eerder het in moeilijkheden geraakte Chris-Craft® Boat Company hadden gered, richten hun pijlen op Indian Motorcycle®. Zij verworven de merkrechten en de intellectuele eigendomsrechten. Chris Craft® is een geregistreerd handelsmerk van CC MARINE BRAND AQUISITIONS LLC.

2008

De productie start en in 2009 begint de Indian® Chief® motorfiets van de assemblagelijn in Kings Mountain, NC af te rollen.


2011+

2011

Polaris® voegt een van 's werelds meest legendarische motormerken toe aan zijn goed gevulde portfolio van Victory® cruisers en touring motorfietsen. Indian Motorcycle® zal als zelfstandige businessunit werken en profiteert van de sterke combinatie van aan de ene kant de technische kennis en innovatieve kracht van Polaris en aan de andere kant het sterke brand image, het kenmerkende design en de rijke amerikaanse geschiedenis van Indian Motorcycle®.

2012

Het laatste productiejaar van het Kings Mountain Chief® platform.

2013

Een nieuw tijdperk van Indian Motorcycle® is aangebroken. Introductie van de nieuwe, Thunder Stroke™ 111 motor op Daytona Bike Week in Maart en de onthulling van de 2014 Indian® Chief® op Sturgis® Motorcycle Rally in Augustus.